Buitensporten met materialen

Het is inmiddels april en we hebben al wat zomerse dagen mogen mee maken. We gaan steeds meer richting de zomer en dat betekent alleen maar meer zon! Met dat lekkere weer kun je natuurlijk prima buitensporten, helemaal nu de sportscholen nog gesloten zijn. Maar wat kun je buiten doen? En heb je daar ook materialen voor nodig? In deze blog lichten wij 3 fitness artikelen toe die jij tijdens het buiten sporten kunt gebruiken.

 

Ben jij geïnteresseerd in deze producten? Vanaf woensdag 28 april 2021 starten wij een winactie in samenwerking met www.voeding-en-fitness.nl. Tijdens deze actie maak jij kans op deze 3 producten in combinatie met een op maat gemaakt trainingsschema! Houdt onze socials in de gaten!

 vrouw voert de parachute hold uit op een yogamat.

De weerstandsband:

Dit is vaak een onderschat product. Een goede weerstandsband kun je op tal van manieren gebruiken. Als je een punt hebt waar je de band aan vast kunt bevestigen, worden de opties alleen nog maar groter!

Hier een aantal oefeningen die jij met een weerstandsband buiten kunt doen:

1. Squats (benen)

Bevestig de elastiek onder je voeten en in je nek, zo bouw je extra weerstand op tijdens het squaten.

2. Sit ups (buikspieren)

Bevestig het elastiek achter je aan een hek of paal. Houdt het elastiek achter je hoofd vast als je naar voren beweegt tijdens de sit up.

3. Seated row (rug)

Bevestig het elastiek opnieuw aan een hek of paal. Ga zitten en trek het elastiek met de ellebogen langs de zij naar achteren. Zo heb je een row variant!

4. Rear delt (boven rug)

Pak het elastiek aan beide uiteindes vast. Trek het elastiek op schouderhoogte uit elkaar.

Fly (borstspier)

Bevestig 2 elastieken op ongeveer 2 meter afstand van elkaar. Pak de elastieken vast, zet een stapje naar voren waarbij je met je rug naar de elastieken toe staat. Breng je handen op schouderhoogte naar elkaar toe.

 

Een yogamat / fitnessmat

Met een matje kun je bijna alle grondoefeningen doen die je maar kent. Van push ups, tot sit ups of hip bridges. Het fijne aan zo’n matje is dat je niet op een harde ondergrond hoeft te liggen. Als je overweegt om een matje aan te schaffen, kijk dan goed of deze ook voor buiten geschikt is!

Hier nog een aantal leuke oefeningen die je kunt doen op zo’n yogamat:

1. Superman (onderrug)

Ga op je buik liggen en strek de armen en benen. Trek je rechterarm en linkerbeen tegelijk omhoog. Laat ze zakken en doe dit vervolgens met je linkerarm en rechterbeen. Wissel dit af.

2. Flutter kicks (buikspieren)

Ga op je rug op het matje liggen. Leg je handen onder je billen en strek je benen vlak boven de grond. Beweeg je benen om en om omhoog en omlaag.

3. Push ups

Zet je handen op schouderbreedte en ga in de voorligsteun staan. Laat jezelf rustig naar beneden zakken en duw jezelf vervolgens weer rustig omhoog.

 

Springtouw

Een springtouw is een product waar je wat minder mee kan variëren qua oefeningen. Je kunt er namelijk mee touwtje springen en daar blijft het wel een beetje bij. Maar deze oefening is wel heel goed om de conditie te trainen. Daarnaast zet je de kuitspieren ook nog eens goed aan het werk.

Wil je nou werken aan je conditie? Maak er dat een interval training van. Maak een rondje van 6 keer 30 seconden werken en houdt hiertussen steeds 10 seconden rust. Na die 6 keer houdt je wat langer rust, bijvoorbeeld 1 tot 1,5 minuut. Vervolgens begin je je 2e werkset. Bouw dit uiteindelijk op door langere werksets te maken.

 

 

Foto van LOGAN WEAVER op Unsplash  

 

Jij hebt je succesvol aangemeld!
Deze e-mail is geregistreerd