3 makkelijke oefeningen op de bank

Bewegen is gezond, een opmerking die we steeds te horen krijgen. Maar nu we thuis zitten is het toch soms wat lastiger om in beweging te blijven. Vaak is de motivatie ver te zoeken om met wat oefeningen te beginnen. Vandaar dat wij jullie graag op weg helpen met 3 simpele oefeningen voor in huis. Het allerleukst aan onderstaande oefeningen is dat je ze kan doen tijdens het streamen van je favoriete is serie.

3 oefeningen voor op de bank

1. Squats – Never skip leg day

Nee we gaan niet zware gewichten de lucht in drukken. We pakken het iets gemakkelijker aan, we gaan zitten op het puntje van de stoel of bank. Kies hiervoor wel een bank of stoel uit waarbij je knieën ongeveer een hoek van 90 graden maken. Zet je voeten stabiel op de grond en probeer dan op te staan zonder je voeten te verplaatsen of je handen te gebruiken. Als je staat, verplaats jezelf niet en probeer weer te zitten. Ook nu ga rustig zitten zonder je voeten te verplaatsen of je handen te gebruiken. Probeer in 2 minuten tijd deze oefening zo vaak mogelijk te doen. Daag jezelf daar dan ook bij uit. Lukt het jou om steeds meer stand ups te doen in 2 minuten?

2. Sit-ups – Sixpackje op de bank

Je hoeft niet meer op het puntje te zitten. Belangrijk is nog wel dat je voeten de grond blijven raken. Dus zak niet meteen weer helemaal onderuit. Houd je knieën en je voeten tegen elkaar aan. Plaats je handen strak naast je benen op de rand van de stoel of bank en strek ze helemaal uit. Vanuit deze houding probeer je je knieën op te trekken naar je borst. (Terwijl je nog steeds aan het bingewatchen bent). Tik vervolgens kort de grond weer aan met je tenen en ga terug met je knieën richting je borst. Nee het geeft zeker niet dat je niet in de buurt van je borst komt. Het gaat erom dat er spanning op je buikspieren komen, wanneer je voeten de grond verlaten. Probeer deze beweging 20x te herhalen.

3. Dips - Armen ook?

Ja ook de triceps kunnen getraind worden met dezelfde bank of stoel. We zitten we op het puntje van de stoel (of bank) en plaatsen onze handen naast je lichaam op de rand. Strek je benen volledig en armen volledig. Als goed is kom je nu met je billen van de bank en leun je alleen nog op je armen. Laat je lichaam vervolgens naar beneden zakken voor de bank. Zoek hierbij je persoonlijke grens op dat er genoeg kracht blijft om je zelf weer in dezelfde houding om hoog te drukken. Doe dit vervolgens 10 keer voor dat je weer lekker uitgebreid gaat liggen.

 

Motivatie weer te pakken om jezelf meer uit te dagen? Daag je zelf eens uit met de 3 beste buikspieroefeningen of een kettlebell workout!

Foto van Juan Ordonez op Unsplash

Jij hebt je succesvol aangemeld!
Deze e-mail is geregistreerd